@article { author = {Eshaghi, Hosein}, title = {برهان‌های صدیقین؛ تقریرها، اشکال‌ها و پاسخ‌ها / حسین عشاقی}, journal = {معارف عقلی 10، تابستان 1387}, volume = {3}, number = {2}, pages = {23-}, year = {2008}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2008-2126}, eissn = {2981-1708}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {برهان‌های صدیقین؛ تقریرها، اشکال‌ها و پاسخ‌ها / حسین عشاقی}, abstract_fa ={اصالت وجود در تحقق، عبارت است از موجود بودن وجود به خودی خود به گونه ای که موجود بودن آن، عین حقیقت او باشد نه وابسته به حالتی دیگر. این نوشتار در دو مرحله، ارائه شده است: یکی اصالت حقیقت لابشرطیِ وجود و دیگر، اصالت وجودهای خاص. هر کدام از این دو ادعا با ادله متعددی اثبات شده که به آنها دراین مقاله پاسخ داده ایم. در این مقاله، پنج نظریه‌ی دیگر در مورد موجود اصیل مطرح گردیده است که عبارتنداز: اصالت ماهیت و اعتباری بودن وجود؛ اصالتِ وجود وماهیت؛ اصالت وجود در واجب و اصالت ماهیت در ممکنات؛ اصالت وجود و ماهیتِ موجود به عین موجودیتِ وجود؛ اصالت وجود و اصالت ماهیت به تبع وجود. نظریه‌ی اخیر را قیصری مطرح کرده و صدرالمتألیهن نیز در برخی آثارش بدان گراییده است. نگارنده این نظریه را با ارائه دلایلی، تأیید کرده است. در پایان این نوشتار، آثار اصالت وجود را بررسی کرده ایم.}, keywords_fa = {ماهیت ,اصالت وجود ,موجود بالذات ,موجود بالعرض ,حصص وجود ,اعتباریت ,حقیقت لابشرطی وجود. ,}, url = {https://maarefeaqli.nashriyat.ir//node/496}, eprint = {} }