@article { author = {, Emad and , Kamal}, title = {رویکردهای مربوط به نسبت میان فلسفه و الهیات در مسیحیت}, journal = {معارف عقلی 34، بهار و تابستان 1396}, volume = {12}, number = {1}, pages = {97-}, year = {2018}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2008-2126}, eissn = {2981-1708}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {رویکردهای مربوط به نسبت میان فلسفه و الهیات در مسیحیت}, abstract_fa ={از آغاز مسیحیت، برخورد دوگانه ای نسبت به فلسفه وجود داشت و حتی در خود انجیل ها هم این دوگانگی دیده می شود. مسیحیت در درجه اول، یک دین است و آموزه های آن، درباره رستگاری و عشق به خداوند است و به صورت یک نظام نظری انتزاعی به سبک نظام های فلسفی یونانی درنمی آید. درحالی که ادعای سنت فلسفی یونان، دانش عقلانی متکی بر منطق استدلالی است. این مقاله با پذیرش این مسئله که تصوری عقلانی از ایمان، زمینه مشترکی برای بسیاری از فلاسفه قرون وسطی بوده است، درصدد بررسی این مهم است که چگونه معرفت متافیزیکی بشر که از راه وحی بدان رسیده، با معرفت طبیعی که از راه حواس و عقل بدان دست یافته، مرتبط می شود.}, keywords_fa = {ایمان ,عقل ,ابن‌رشد ,توماس آکوئیناس ,آگوستین ,ترتولیان ,}, url = {https://maarefeaqli.nashriyat.ir//node/767}, eprint = {https://maarefeaqli.nashriyat.ir/sites/maarefeaqli.nashriyat.ir/files/article-files/6.pdf} }