صفحهها:
47-
تاریخ دریافت: 1390/09/03
تاریخ پذیرش: 1390/09/03
چکیده:
این نوشته با روش تحلیلی ـ منطقی و با هدف موجه سازی، به انتقال پذیری تجربهی شهودی به دیگران پرداخته است. ابن عربی فی الجمله معرفت بخشی روی آورد عقلی را می پذیرد، اما روی آورد شهودی را برتر از آن می داند. ایشان عقل را به سلیم، مشوّب و منوّر تقسیم کرده و نگارنده، انتقال پذیری تجربه عرفانی را بر مبنای عقل منور با روی آورد عقلی بررسی کرده است.
Article data in English (انگلیسی)
متن کامل مقاله:
چکیده
این نوشته با روش تحلیلی ـ منطقی و با هدف موجه سازی، به انتقال پذیری تجربة شهودی به دیگران پرداخته است. ابن عربی فی الجمله معرفت بخشی روی آورد عقلی را می پذیرد، اما روی آورد شهودی را برتر از آن می داند. ایشان عقل را به سلیم، مشوّب و منوّر تقسیم کرده و نگارنده، انتقال پذیری تجربه عرفانی را بر مبنای عقل منور با روی آورد عقلی بررسی کرده است.
کلید واژه ها
رابطه شهود وعقل، انتقال پذیری تجربة عرفانی، روی آورد تحلیلی ـ منطقی در فلسفه، نمونه های روی آورد تحلیلی ـ منطقی در عرفان.
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده).(1390) انتقالپذیری تجربه عرفانی / حسن امینی. دو فصلنامه معارف عقلی، 6(3)، 47-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده)."انتقالپذیری تجربه عرفانی / حسن امینی". دو فصلنامه معارف عقلی، 6، 3، 1390، 47-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده).(1390) 'انتقالپذیری تجربه عرفانی / حسن امینی'، دو فصلنامه معارف عقلی، 6(3), pp. 47-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده). انتقالپذیری تجربه عرفانی / حسن امینی. معارف عقلی، 6, 1390؛ 6(3): 47-