صفحهها:
187-
تاریخ دریافت: 1386/05/01
تاریخ پذیرش: 1386/05/01
چکیده:
این مقاله نوشتارى است در حوزهی کتاب شناسى که در آن کوشیده ایم افزون بر بیان چیستى کتاب شناسى و تاریخچهی آن، شیوه هاى گوناگون کتاب شناسى هاى نو گزارش و بررسى شود؛ همچنین نگاهى گذرا به وضعیت کتاب شناسى هاى موجود انداخته، رویکرد مرکز پژوهشى دائرة المعارف علوم عقلى اسلامى را در امر کتاب شناسى همراه با نتایج به دست آمده کاویده ایم. سپس امتیازهاى این شیوهی ابداعى بر دیگر کتاب شناسى ها بیان شده است.
Article data in English (انگلیسی)
متن کامل مقاله:
کتاب شناسی؛ چیستى و شیوه ها
چکیده
این مقاله نوشتارى است در حوزة کتاب شناسى که در آن کوشیده ایم افزون بر بیان چیستى کتاب شناسى و تاریخچة آن، شیوه هاى گوناگون کتاب شناسى هاى نو گزارش و بررسى شود؛ همچنین نگاهى گذرا به وضعیت کتاب شناسى هاى موجود انداخته، رویکرد مرکز پژوهشى دائرة المعارف علوم عقلى اسلامى را در امر کتاب شناسى همراه با نتایج به دست آمده کاویده ایم. سپس امتیازهاى این شیوة ابداعى بر دیگر کتاب شناسى ها بیان شده است.
کلیدواژه ها
کتاب شناسى، استنساخ، فهرست نویسى، ثبت، توصیف، چکیده نویسى، موضوع نویسى، کتاب شناسى شمارشى، کتاب شناسى تحلیلى، کتاب شناسى انتقادى، کتاب شناسى متنى، کتاب شناسى تاریخى، نسخه شناسى، نمایه.
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده).(1386) کتابشناسی؛ چیستى و شیوهها/ ابراهیم علیپور. دو فصلنامه معارف عقلی، 2(2)، 187-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده)."کتابشناسی؛ چیستى و شیوهها/ ابراهیم علیپور". دو فصلنامه معارف عقلی، 2، 2، 1386، 187-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده).(1386) 'کتابشناسی؛ چیستى و شیوهها/ ابراهیم علیپور'، دو فصلنامه معارف عقلی، 2(2), pp. 187-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده). کتابشناسی؛ چیستى و شیوهها/ ابراهیم علیپور. معارف عقلی، 2, 1386؛ 2(2): 187-