صفحهها:
169-
تاریخ دریافت: 1391/10/12
تاریخ پذیرش: 1391/10/12
Article data in English (انگلیسی)
متن کامل مقاله:
چکیده
صدرالدین شیرازی بارها در مقام تعریف دین برآمده است. البته هر بار با رویکردی به دین نگریسته است که تنها با نگاهی جامع به آنها می توان مقصود وی از دین را باز شناخت. او در زمینه اقبال انسان ها به دین ، بر انطباق دین با فطرت کمال طلب و خواهان سعادت مطلق انسان توجه می کند و افزون بر تصریح به فطری بودن آموزه های مختلف دینی، به ارائه تنبیه در این راستا نیز روی آورده است. در نوشتار پیش رو بعد از تبیین و تحلیل هویت دین در نگاه این فیلسوف مسلمان، به تبیین نگاه وی در باب گرایش فطری انسان ها به دین پرداخته خواهد شد.
کلیدواژه ها
دین، ایمان، اسلام، فطرت، صدرالمتألهین شیرازی.
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده).(1392) دین و اقبال فطری به آن در نگاه صدرالمتألهین شیرازی / ابراهیم نوئی. دو فصلنامه معارف عقلی، 8(2)، 169-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده)."دین و اقبال فطری به آن در نگاه صدرالمتألهین شیرازی / ابراهیم نوئی". دو فصلنامه معارف عقلی، 8، 2، 1392، 169-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده).(1392) 'دین و اقبال فطری به آن در نگاه صدرالمتألهین شیرازی / ابراهیم نوئی'، دو فصلنامه معارف عقلی، 8(2), pp. 169-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
(نویسنده تعیین نشده). دین و اقبال فطری به آن در نگاه صدرالمتألهین شیرازی / ابراهیم نوئی. معارف عقلی، 8, 1392؛ 8(2): 169-